File b.69_fasc.30 - 1974

Identity area

Reference code

MV-RS-b.69_fasc.30

Title

1974

Date(s)

  • 1974 (Creation)

Level of description

File

Extent and medium

Fascicolo cartaceo.
b.82_fasc.5

Context area

Name of creator

(1931 nov. 15 - 2005 giu. 15)

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content


  • Valeria Moriconi ne "Il saprofita" (Mario Di Marco, "La Voce del Mezzogiorno", 1974);
  • Un sapròfita nel letto padronale (Callisto Cosulich, "Paese Sera", 1974);
  • Il sapròfita (Gian Luigi Rondi, "Il Tempo", 1974);
  • Il saprofita (E.Z., "Momento sera", 1974);
  • Im Teatro Romano: Shakespeares komödie in zwei versionen (1974, articolo relativo a La bisbetica domata);
  • Il tuono nazista sull’Oktoberfest. «Kasimir e Karoline» (Elio Pagliarani, "Paese Sera", 19 gen. 1974);
  • «Kasimir e Karoline»: attendendo i mostri (Renzo Tian, "Il Messaggero", 19 gen. 1974);
  • La Monaco gaudente sotto il tendone. «Kasimir e Karoline» di Horvath al Teatro Circo di Roma (Carlo Galimberti, "Corriere della Sera", 19 gen. 1974);
  • L’ottobrata di Monaco sfocia nel buio nazista. «Kasimir e Karoline» di Odön Von Horvath rappresentato al Teatro Circo, con la regia di Franco Enriquez, in «prima» per l’Italia (Aggeo Savioli, "L'Unità", 19 gen. 1974);
  • Teatro vivo, nel luna park. "Kasimir e Karoline" per lo Stabile di Roma (Alberto Blandi, "La Stampa", 19 gen. 1974);
  • Ritratto d'attrice. Valeria Moriconi: una femminilità senza guinzaglio (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 28 gen. 1974);
  • Amleto senza memorie (Edoardo Fadini, "Rinascita", 1 feb. 1974, articolo relativo a Kasimir e Karoline);
  • Ritratto d’attrice: Valeria Moriconi. Mirandolina offre “Amarcord” (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 4 feb. 1974, intervista);
  • Ritratto d’attrice: Valeria Moriconi. L’ Arialda in “boutique” (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 11 feb. 1974, intervista);
  • Ritratto d’attrice: Valeria Moriconi. Karoline: la ragione delle persone giuste (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 4 mar. 1974, intervista);
  • Kasimir e Karoline di Odön von Horváth (Gottardo Blasich, "Letture", apr. 1974);
  • Tragicommedia paesana. Così Ramòn del Valle-Inclàn definì «Divinas palabras» (P.E.P., "La Nazione", 28 mag. 1974);
  • Firenze: prima di «Divinas palabras» al Maggio (mag. 1974);
  • «Parole divine» nel circo di Enriquez (Renzo Tian, mag. 1974);
  • Roma 335 di Carlo Bernari (Cesare Biarese, "Letture" – giu.-lug. 1974);
  • Shakespeare al Cabaret. «Kiss me Kate» al Teatro Romano (Bruno De Cesco, "L’Arena", 19 lug. 1974);
  • «Bisbetica» tutta divertimento (Gastone Geron, "Il Giornale", 19 lug. 1974);
  • «Bisbetica domata» in edizione ideale (G.A. Cibotto, "Il Gazzettino", 19 lug. 1974);
  • Sanguigna e chiassosa la Bisbetica a Verona (Alberto Blandi, "La Stampa", 19 lug. 1974);
  • La «Bisbetica» è rimasta giovane (Roberto De Monticelli, "Corriere della Sera", 19 lug. 1974);
  • Shakespeare in cabaret con tip tap e spogliarello. "Kiss me Kate", il musical ispirato alla "Bisbetica domata" (Alberto Blandi, "La Stampa", 20 lug. 1974);
  • Cabaret in stile Enriquez con musiche di Cole Porter. A Verona «Kiss me Kate» interrotta nel secondo tempo dalla pioggia (Gastone Geron, "Il Giornale", 20 lug. 1974);
  • «Kiss me Kate» a metà (Roberto De Monticelli, "Corriere della Sera", 20 lug. 1974);
  • La musica di Cole Porter tra guitti e gerarchi. «Kiss me Kate» rielaborato da Gino Negri per Verona (Odoardo Bertani, "Avvenire", lug. 1974).

Contiene anche fascicolo originale "La bisbetica domata" (composto con ritagli di lettere di giornali):


  • Una "Bisbetica" piena di brio (Bruno De Cesco, "L'Arena", 19 lug. 1974);
  • Domatore di donne al Teatro Romano (Gerardo Guerrieri, "Il Giorno", 19 lug. 1974);
  • Caterina si mette agli ordini. A Verona «La bisbetica domata» di Shakespeare (Odoardo Bertani, "Avvenire", 19 lug. 1974);
  • «Come ti domo mia moglie» (Carlo Di Nanni, "Roma Sera", 31 ott. - 1 nov. 1974);
  • È ritornata a Napoli la «bisbetica domata» (Sergio Lori, "Il Roma", 1 nov. 1974);
  • Il saprofita (Bir., "Il Messaggero", 10 nov. 1974).

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

  • German

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Alternative identifier(s)

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Description control area

Description identifier

Institution identifier

Rules and/or conventions used

Status

Level of detail

Dates of creation revision deletion

Language(s)

Script(s)

Sources

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related genres

Related places