Identity area
Reference code
MV-RS-b.69_fasc.30
Title
1974
Date(s)
- 1974 (Creation)
Level of description
File
Extent and medium
Fascicolo cartaceo.
b.82_fasc.5
b.82_fasc.5
Context area
Name of creator
(1931 nov. 15 - 2005 giu. 15)
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
- Valeria Moriconi ne "Il saprofita" (Mario Di Marco, "La Voce del Mezzogiorno", 1974);
- Un sapròfita nel letto padronale (Callisto Cosulich, "Paese Sera", 1974);
- Il sapròfita (Gian Luigi Rondi, "Il Tempo", 1974);
- Il saprofita (E.Z., "Momento sera", 1974);
- Im Teatro Romano: Shakespeares komödie in zwei versionen (1974, articolo relativo a La bisbetica domata);
- Il tuono nazista sull’Oktoberfest. «Kasimir e Karoline» (Elio Pagliarani, "Paese Sera", 19 gen. 1974);
- «Kasimir e Karoline»: attendendo i mostri (Renzo Tian, "Il Messaggero", 19 gen. 1974);
- La Monaco gaudente sotto il tendone. «Kasimir e Karoline» di Horvath al Teatro Circo di Roma (Carlo Galimberti, "Corriere della Sera", 19 gen. 1974);
- L’ottobrata di Monaco sfocia nel buio nazista. «Kasimir e Karoline» di Odön Von Horvath rappresentato al Teatro Circo, con la regia di Franco Enriquez, in «prima» per l’Italia (Aggeo Savioli, "L'Unità", 19 gen. 1974);
- Teatro vivo, nel luna park. "Kasimir e Karoline" per lo Stabile di Roma (Alberto Blandi, "La Stampa", 19 gen. 1974);
- Ritratto d'attrice. Valeria Moriconi: una femminilità senza guinzaglio (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 28 gen. 1974);
- Amleto senza memorie (Edoardo Fadini, "Rinascita", 1 feb. 1974, articolo relativo a Kasimir e Karoline);
- Ritratto d’attrice: Valeria Moriconi. Mirandolina offre “Amarcord” (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 4 feb. 1974, intervista);
- Ritratto d’attrice: Valeria Moriconi. L’ Arialda in “boutique” (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 11 feb. 1974, intervista);
- Ritratto d’attrice: Valeria Moriconi. Karoline: la ragione delle persone giuste (Eugenio Tacchini, "La Prealpina del Lunedì", 4 mar. 1974, intervista);
- Kasimir e Karoline di Odön von Horváth (Gottardo Blasich, "Letture", apr. 1974);
- Tragicommedia paesana. Così Ramòn del Valle-Inclàn definì «Divinas palabras» (P.E.P., "La Nazione", 28 mag. 1974);
- Firenze: prima di «Divinas palabras» al Maggio (mag. 1974);
- «Parole divine» nel circo di Enriquez (Renzo Tian, mag. 1974);
- Roma 335 di Carlo Bernari (Cesare Biarese, "Letture" – giu.-lug. 1974);
- Shakespeare al Cabaret. «Kiss me Kate» al Teatro Romano (Bruno De Cesco, "L’Arena", 19 lug. 1974);
- «Bisbetica» tutta divertimento (Gastone Geron, "Il Giornale", 19 lug. 1974);
- «Bisbetica domata» in edizione ideale (G.A. Cibotto, "Il Gazzettino", 19 lug. 1974);
- Sanguigna e chiassosa la Bisbetica a Verona (Alberto Blandi, "La Stampa", 19 lug. 1974);
- La «Bisbetica» è rimasta giovane (Roberto De Monticelli, "Corriere della Sera", 19 lug. 1974);
- Shakespeare in cabaret con tip tap e spogliarello. "Kiss me Kate", il musical ispirato alla "Bisbetica domata" (Alberto Blandi, "La Stampa", 20 lug. 1974);
- Cabaret in stile Enriquez con musiche di Cole Porter. A Verona «Kiss me Kate» interrotta nel secondo tempo dalla pioggia (Gastone Geron, "Il Giornale", 20 lug. 1974);
- «Kiss me Kate» a metà (Roberto De Monticelli, "Corriere della Sera", 20 lug. 1974);
- La musica di Cole Porter tra guitti e gerarchi. «Kiss me Kate» rielaborato da Gino Negri per Verona (Odoardo Bertani, "Avvenire", lug. 1974).
Contiene anche fascicolo originale "La bisbetica domata" (composto con ritagli di lettere di giornali):
- Una "Bisbetica" piena di brio (Bruno De Cesco, "L'Arena", 19 lug. 1974);
- Domatore di donne al Teatro Romano (Gerardo Guerrieri, "Il Giorno", 19 lug. 1974);
- Caterina si mette agli ordini. A Verona «La bisbetica domata» di Shakespeare (Odoardo Bertani, "Avvenire", 19 lug. 1974);
- «Come ti domo mia moglie» (Carlo Di Nanni, "Roma Sera", 31 ott. - 1 nov. 1974);
- È ritornata a Napoli la «bisbetica domata» (Sergio Lori, "Il Roma", 1 nov. 1974);
- Il saprofita (Bir., "Il Messaggero", 10 nov. 1974).
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
- German
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Notes area
Alternative identifier(s)
Access points
Subject access points
Name access points
- Moriconi, Valeria (Subject)
- Rondi, Gian Luigi (Subject)
- Shakespeare, William (Subject)
- Tian, Renzo (Subject)
- Galimberti, Carlo (Subject)
- Enriquez, Franco (Subject)
- Savioli, Aggeo (Subject)
- Blandi, Alberto (Subject)
- Blasich, Gottardo (Subject)
- Biarese, Cesare (Subject)
- Cibotto, Gian Antonio (Subject)
- De Monticelli, Roberto (Subject)
- Bertani, Odoardo (Subject)
- Lori, Sergio (Subject)
- Di Marco, Mario (Subject)
- Cosulich, Callisto (Subject)
- Von Horváth, Odön (Subject)
- Tacchini, Eugenio (Subject)
- Fadini, Edoardo (Subject)
- Bernari, Carlo (Subject)
- Porter, Cole (Subject)
- Negri, Gino (Subject)
- Guerrieri, Gerardo (Subject)
- Di Nanni, Carlo (Subject)